Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789756342358
Boyut
120-180
Sayfa Sayısı
110
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2006-02
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Kızbes

5,95TL
Satışta değil
9789756342358
442117
Kızbes
Kızbes
5.95
Ozan-bireyin toplumla olan bağından, doğayla beslenerek kadavra kalkıp yürüyor! Hudey hudey! Parça tümünü arıyor. Arayış yeniden yeniden kurgulandırır. Yalınçtan karmaşığa doğru. Ben/biz, Şey/şeyler, Kim/kimseler vb gibi. Şairde, göstereni sözcük, işleklik ve kıvraklığı yaratabilen o zihin nitelikli bir gözlemin meyvesinin öncesini taşıyacaktır. Kimi özel sözcüklerle özel durumlar yaratmak, doğanın, kır tanrısının tende cızırdayan tinini, yaşamla sınan-maktan kaynaklanıyor. Teninle, soluğunla sınıyorsun. Zira, Akbaba (Sistem) dayatıyor: Suya, çiziktiri, zor, çiçeklenişi, yürümek... Parçalanmışlığın yüksek biçem arayışındaki müziği, zaman kumaşından biçilmiştir. Evrenin merkezi, parçanın bilincidir. O, her şeyden önce belirlenmiş bir yokoluşun kendinde varoluşsal görüngüsüdür. Parçayı ve bütünü birleştirir ve karşıtlaştırma olan düşüngeyen düşüncenin taşıyıcısı, tinlerin mühendisi bilinçtir. İşte, varoluşla yetinmez, karşılaştırmadan yeni bütün gelir. O da yiter süreç içre. Şeftali çekirdeği, şeftaliyi; şeftali ağacı, çekirdeğini yadsır. Şiir de öyle. Kalemini kırarım şiir olur.
  • Açıklama
    • Ozan-bireyin toplumla olan bağından, doğayla beslenerek kadavra kalkıp yürüyor! Hudey hudey! Parça tümünü arıyor. Arayış yeniden yeniden kurgulandırır. Yalınçtan karmaşığa doğru. Ben/biz, Şey/şeyler, Kim/kimseler vb gibi. Şairde, göstereni sözcük, işleklik ve kıvraklığı yaratabilen o zihin nitelikli bir gözlemin meyvesinin öncesini taşıyacaktır. Kimi özel sözcüklerle özel durumlar yaratmak, doğanın, kır tanrısının tende cızırdayan tinini, yaşamla sınan-maktan kaynaklanıyor. Teninle, soluğunla sınıyorsun. Zira, Akbaba (Sistem) dayatıyor: Suya, çiziktiri, zor, çiçeklenişi, yürümek... Parçalanmışlığın yüksek biçem arayışındaki müziği, zaman kumaşından biçilmiştir. Evrenin merkezi, parçanın bilincidir. O, her şeyden önce belirlenmiş bir yokoluşun kendinde varoluşsal görüngüsüdür. Parçayı ve bütünü birleştirir ve karşıtlaştırma olan düşüngeyen düşüncenin taşıyıcısı, tinlerin mühendisi bilinçtir. İşte, varoluşla yetinmez, karşılaştırmadan yeni bütün gelir. O da yiter süreç içre. Şeftali çekirdeği, şeftaliyi; şeftali ağacı, çekirdeğini yadsır. Şiir de öyle. Kalemini kırarım şiir olur.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat